Tuesday, March 20, 2012

Takut + cuak + nervous + resah = TIDAK KERUAN !

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA MENGASIHANI






sebelum tu dengar lagu ni . GIVE THANKS TO ALLAH ^-^


     okeh ! agak2 apa la yang aku nak tulis ye ? ? sudah sekian lama aku tak update blog ni.. hakikat nya aku agak malas ya nak update blog . . bukan saja2 malas lah ! tidak berkesempatan..ewaaah ! hahah.. okeh ! cukup gelak ! balik pada topik asal kite ! "takut + cuak + nervous + resah = TIDAK KERUAN" . haaa . tengok ! tajuk pon aku tulis warna merah ! tanda nya memang takot sangat3 . . ha ha ha ha . . apa lagi benda yang aku nak takot kan . pasal RESULT SPM la . aku start melalut ni pukul 1.19 am . iaitu tarikh nya 20 MAC 2012 . . haaa . rase nya semua ofcourse dah tahu result spm akan keluar pada hari esok nya kan . apa lagi . sekarang memang aku tak boleh tido la pikir kan result aku . tu yang aku tetiba ada kerajinan nak update blog . . .ha ha ha . cakap lagi pasal result . tanya la sapa pon calon spm 2011 . ofcourse2 lah semua akan bagi jawapan "TAKOTLAH!!" . ha ha ha . tu la hakikat nya.. padahal kite semua dah jawab kan soalan nya . . markah and gred subjek yang kite ambik pon dah tertulis atas slip spm tu haa . usah risau ! dah tertulis suratan kite . kalau el0k alhamdulilllah . apa2 pon semua nya ALLAH dah tetap kan . kite hanya mampu merancang . yang menentukan nya semua Allah . bak kata penceramah radio ikim pagi tadi "kite boleh pilih apa yang kita mahu buat . tapi ingat, kita tetap tak boleh pilih apa akibat nya" . haaa . so kesimpulan nya kita redha . tak susah bila kite letak kan ALLAH di depan kite . InsyaAllah kita dapat apa yang kite inginkan . tapi bila tak dapat jangan salahkan sesape . kerna itu adalah ujian Allah ! itu tanda nya Allah SAYANG kan kita . INGAT ! ^-^

okeh ! now aku nak sape yang baca post aku ni mendoakan aku . impian aku nak sangat2 masuk IPG . kerna cita2 aku nak jadi seorang pendidik ! memang itu impian aku dari aku kecil . ha ha ha . okeh . syarat2 nak masuk IPG mesti 7A and above ! tolong ! ! ! doakan aku moga aku dapat 7A dan ke atas ! Ya Allah, Engkau berikan lah keputusan yang cemerlang kepada syaqirah izzati ya Allah . . sesungguh nya hanya Engkau ya Allah yang tahu apa yang terbaik untuk hamba-Mu ya Allah ! amiiiin . . . ^-^

pernah dengar tak firman Allah dalam Al-Quran yang membawa maksud "Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum itu melainkan mereka sendiri yang mengubah nya" . . di sini menyatakan jika kita berusaha untuk mendapatkan sesuatu,tidak mustahil untuk Allah memberikan nya kerna kita telah berusaha dan akhirnya berserah kepada Allah...so, apa2 pon aku akan redha dengan apa2 pon keputusan yang aku dapat kerna itu yang paling terbaik Allah bagi kat aku . ya , aku akan redha....

okeh ! aku tamat tulis ni tepat jam 1.45 am..tapi aku tetap tak mengantuk lagi.. maybe aku akan post pasal lain plak kot . eheee.. okeh ! moga2 Allah makbulkan doa aku , hamba yang terlampau banyak membuat dosa...amiiiin......

sekian, ASSALAMUALAIKUM dan selamat malam !












No comments:

Post a Comment